Placeholder

Nieuwe trend: de ‘staycation’

Reizend Nederland kiest er steeds vaker voor om in eigen land te blijven.

De ‘staycation’
Waarom stressen tijdens het inpakken en heel lang reizen, terwijl je je thuis ook prima kan vermaken? Dit is wat steeds meer Nederlanders lijken te denken. Veel reizigers kiezen dit jaar bewust voor een ‘staycation’, ook wel thuisblijfvakantie genoemd. Dit signaleerde Tessa aan de Stegge, reistrendwatcher van het toeristische trendbureau Cherry Picker.

Een trend
De ‘staycation’ ontstond in 2008/2009 in Amerika en waaide via Engeland over naar Nederland. De trend werd geboren uit financieel oogpunt, maar is in Nederland inmiddels een ware trend geworden. De vakantievierder vindt het heerlijk om toerist te spelen in eigen land. Een bezoekje aan een museum, een keertje naar de dierentuin, een dagje sauna of kamperen in eigen tuin; het zijn allemaal nieuwe ‘reisactiviteiten’. Dus heb jij nog geen vakantie geboekt? In eigen land stikt het van de mogelijkheden! Dan moet het alleen wel een beetje lekker weer worden natuurlijk…