Geef eens een complimentje
1 maart 2012
Vandaag is het Nationale Complimentendag! Vliegen de complimentjes jou al om de oren?
Wat zit je haar goed! Dat heb je goed gedaan! Bedankt voor de boodschappen! Je hebt lekker gekookt vanavond! Een positief woordje is zo gemaakt, helaas blijkt dat op de werkvloer minder het geval. Geen goede zaak, want juist op de werkvloer blijken complimenten een bron van inspiratie. Compliment voor Bedrijven, een initiatief van Linda Schulte en Bart Flos, stimuleert tijdens Nationale Complimentendag opstekers voor organisaties.
Een schat aan informatie
Als het niet goed gaat, uiten we snel onze onvrede, maar complimenten blijven vaak uit binnen organisaties. Voor bedrijven betekenen complimenten juist een schat aan informatie over wat bijvoorbeeld klanten precies waarderen in hun bedrijfsvoering. Negatieve feedback helpt je om van te leren en door te verbeteren, maar positieve feedback zorgt juist voor een focus op het goede. Voor een bedrijf kan dit inzicht geven in welke diensten kunnen verbeteren en waar juist de nadruk op gelegd moet worden.
Door actieve stimulering op social media en internet hoopt Compliment voor Bedrijven meer aandacht te krijgen voor positieve erkenning voor het bedrijfsleven. Meedoen? Twitter onder #cvb12 en/of check de website www.complimentvoorbedrijven.nl. Goed bezig!