Nederlandse vrouw pakt niet modebewust
20 juli 2011
Nederlandse vrouwen blijken zeer pienter wanneer het op ’t inpakken van koffers aankomt. Helaas scoren ze niet zo hoog op de modemeetlat.
Aanstaande zaterdag is het weer Zwarte Zaterdag. Het laatste weekend van juli is traditioneel de drukste dag op de wegen en de vliegvelden. Het is dus belangrijk om er vroeg bij te zijn. Komt dat even goed uit, want uit onderzoek van Fashion Outlet Batavia Stad onder 1000 Nederlanders blijkt dat de Nederlandse vrouw snelle en goed georganiseerde inpakkers zijn.
Vakantiekleding
Zo koopt 62 procent van tevoren vakantiekleding en daar geven ze zo’n € 50 tot € 100 aan uit. Dit is dan met name voor: vrijetijdskleding (86 procent), badkleding (62 procent), sportkleding (22 procent), trekking/outdoorkleding (21 procent) en avondkleding (15 procent). Jonge vrouwen tussen de 18 en 34 jaar zijn het meest bewust bezig met wat ze meenemen op vakantie. Bijna een kwart van hen geeft aan van te voren bijpassende setjes in te pakken voor overdag en ’s avonds.
Opmerkelijk: mannen gaan ook op pad voor nieuwe vakantiekleding en tellen hier eerder een groot bedrag voor neer dan vrouwen. Het meest wordt gekocht bij grote winkelketens, luxe warenhuizen, kleine boetiekjes en fashion outlets.
Jongeren gaan goed voorbereid op vakantie >
Goed georganiseerd
De Nederlandse vrouw pakt kleding meestal pas een dag van tevoren in, maar gaat hierbij slim te werk. Zo pakt ze goed georganiseerd en draagt ze bijna alle kleding die ze meeneemt.
Geinig: ook al gaat de Nederlandse vrouw met een goed ingepakte koffer op vakantie, eenmaal op de bestemming aangekomen doet ze weinig voor een goed gestylde outfit. Zo blijkt uit het onderzoek dat maar liefst 67 procent van de vrouwen aangeeft op vakantie, maar ook thuis, helemaal niet met mode bezig te zijn.
Ook doet meer dan de helft op vakantie niet meer moeite voor leuke kledingcombinaties. Maar 18 procent van de Nederlandse vrouwen zoekt wel leuke setjes uit voor op vakantie en 7 procent is meer met mode bezig op vakantie dan thuis.